• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,86
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,86
  • 31.05.15, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulevikuauto pole Tesla

Nimelt leiavad mitmed uurijad, et tulevikuauto meenutab hoopis golfiväljakutelt tuttavat elektriautot, kirjutab Green Car Reports.
Arvatakse, et tuleviku auto meenutab golfiväljakutelt tuttavaid elektrisõidukeid.
  • Arvatakse, et tuleviku auto meenutab golfiväljakutelt tuttavaid elektrisõidukeid. Foto: epa
Muuseas, Tesla kohta arvatakse, et tegu on lihtsalt praegu autoturul olevate autode täiustusega, mitte aga võimaliku tulevikuautoga.
Harvard Business Schooli mõttekoja liige Thomas Bartman märgib oma uuringus, mis ilmus väljaandes Harvard Business Review, et tulevikus vuravad teedel ringi hoopis väikesed, aeglased ning golfiväljakute autosid meenutavad elektrisõidukid. Bartman väidab oma artiklis, et seesuguste autode vajalikkus tõuseb üha enam, kuna suurlinnade sõiduteedel sõidab üha enam autosid. Samuti kirjutab Bartman, et sellised väikeautod on odavamad osta ning pidada, samuti on nende aeglus positiivne, kuna suurendab jalakäijate turvatunnet. Samuti on seesuguseid sõidukeid lihtne parkida ning kitsastel tänavatel sõitmine pole mingi probleem.
Bartman märgib ka, et selliseid väikeautosid juba toodetakse, ent nende turuosa on väga madal ning neist ei räägita sisuliselt üldse. 
Miinuspoolena toob ta tulevikuautodeks ristitud sõidukite puhul välja selle, et nende aku kestab vähe aega. Samas põhjendab ta kohe, et akude kestvus üha paraneb ning kokkuvõttes muutub see tehnoloogia ka üha odavamaks.
Green Car Reports analüüsis Bartmani artiklit ning märgib, et kuigi Bartmanni välja käidud idee on võimalik, unustab too ära, et seesugustel autodel pole sisuliselt mitte mingisuguseid turvaelemente. Seega isegi kui sõita New Yorgis, kus kiiruslimiit on umbes 40 km/h, ei taha mitte keegi sattuda seesuguse „õrna“ sõidukiga liiklusõnnetusse.  
Siiski arvatakse, et neid inimesi, kes tulevikus oma auto sellise väikse sõiduki vastu välja vahetavad, on üsna palju. Muuseas, seesuguseid väikseid sõidukeid ei arvata ilmuvat mitte niivõrd Ameerika või Euroopa linnapilti, vaid hoopis Hiinasse, kus linnastumine on võtmas aina laiemaid mõõtmeid.
Samuti avaldab Green Car Reports, et Bartman on alahinnanud Tesla mõju autotööstusele. Väljaanne küsib, kas General Motors oleks tulnud välja 2011. aastal oma elektriautoga Chevy Volt, kui Teslat poleks üldse eksisteerinud? Kas iga Saksa autotootja oleks plaaninud teha kuni 400 kilomeetrit kestva akuga elektriauto, kui poleks olnud Teslat? Green Car Reports väidab, et nemad julgevad selles kõigest igati kahelda. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele